چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۷۵
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: فرصت ماه محرم برای ترویج معارف دینی و سوق دادن نسل جوان به سمت عمل به دین استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه اظهار داشت: اسلام دینی اجتماعی است و به همین جهت آئین‌های مذهبی آن عمدتاً اجتماعی و جامعه‌محورند.

وی اضافه کرد: در اعمال عبادی مسلمانان، اجتماع روزانه نماز جماعت در مساجد، اجتماع هفتگی نمازجمعه و اجتماع سالانه حجّ تعریف شده است. از خصوصیات نمازجمعه استمرار آن است؛ حج در عمر یک بار است امّا نمازجمعه هر هفته اتّفاق می‌افتد و این خیلی مهم است.

امام جمعه برازجان با اشاره به نامگذاری هفته اول دهه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و امنیت اخلاقی مسئله مهم و مورد نیاز امروز جامعه است و همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند و اگر همه به آن پای بند باشند جامعه از فساد و آلودگی دور می‌ماند و حریم‌ها حفظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تأمین امنیت در ابعاد مختلف نیاز یک جامعه سالم است اعم از امنیت مرزی، اقتصادی، مالی، جانی و اخلاقی، یک امر حیاتی و از وظایف دولتمردان است و امنیت اخلاقی نیز همچون امنیت اجتماعی و غذای برای جامعه یک ضرورت است، اگر امنیت غذایی در جامعه نباشد جامعه آلوده می‌شود.

حجت‌الاسلام مصلح تاکید کرد: برای حفظ امنیت غذایی نهاد و یا سازمانی نظارت دارد تا سلامت جامعه حفظ شود و این مهم در مورد امنیت اخلاقی نیز باید مدنظر قرار گیرد که مطالبه مردمی است.

وی افزود: با گروه‌ها و باندهایی تبهکاری که در داخل یا از خارج از مرزها برای ویرانی و فساد جامعه ما توطئه و نقشه می کشند و عده‌ای دستورهای آنها را در خیابان‌ها عملیاتی می‌کنند باید برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: مردم ما از نیروی انتظامی در راستای امنیت اخلاقی جامعه و مقابله با هنجارشکنان حمایت می‌کنند و از دستگاه قضا و نیروی انتظامی می‌خواهیم که در موضوع امنیت اخلاقی جامعه کوتاه نیاید و مسئله عفاف و حجاب پیش شرط اصلی امنیت اخلاقی و روانی جامعه است.

وی با اشاره به بیانات رهبری به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: بهترین استفاده از این فرصت تبلیغ معارف دین است؛ از این فرصت برای ترویج معارف دین، برای سوق دادن نسل جوان به عمل به دین، به عمل به شریعت، به عمل به مسئولیّت‌های بزرگ این دوران استفاده کنید.

مصلح افزود: دومین عاملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد، عمل صالح است. به تصریح قرآن هر کار مقاومتی در برابر دشمنان خدا، عمل صالح است: «هیچ تشنگی و خستگی، و گرسنگی در راه خدا به مسلمین نمی‌رسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند، و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر این‌که به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‌شود».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر